(French below)
Hello everybody,
Being player on RP modules, I’m a big fan of anonymity systems that generate suspenseful atmospheres, especially when you add a touch of PVP. We often see very good systems which allow characters to be renamed but which are sometimes used hesitantly for technical reasons.
It is on this observation that the idea germinated to rethink the notion of identity on nwn2. FANEX was born …
FANEX: Full ANonymous EXperience
On Neverwinter, everyone knows everyone’s name thanks to the name you see posted everywhere. The goal of fanex is to break this system to no longer display what we see in an HRP way but what we know in an RP way.
Basics principles are very simple:
- It is the player who defines the name of his interlocutors and it’s this name that will be displayed everywhere on UIs.
- If a player disguises himself to conceal his identity, the name displayed will no longer be the known name.
How it works ?
- When creating the character, the player will indicate the real first and last names of his PC. These will later only be disclosed to DMs and player himself.
- The PC’s tag is modified using the firstname_lastname format.
- A row and a column with same format as label are created in an sql database.
- Players will then write down the names they know of each and this will fill in the fields of the table.
The real difficulty of this experience is not to create and fill this table, or even to retrieve the data from it, but to apply it to all UIs which are all designed to display real technical names of the characters.
It is this experience that I will try to share with you as regularly as possible.
(PS: My English is a bit chaotic, I (ab)use of google trad, don’t hesitate to correct me.)
Bonjour tout le monde,
Étant joueur sur des modules RP, je suis un grand fan des systèmes d’anonymat qui génèrent des ambiances à suspens notamment lorsqu’on y ajoute une touche de PVP. On voit souvent de très bons systèmes qui permettent de renommer les personnages mais qui sont parfois utilisés de manière hésitante pour des raisons techniques.
C’est sur ce constat qu’a germé l’idée de repenser la notion d’identité sur nwn2. FANEX était né…
FANEX : Full ANonymous EXperience
Sur Neverwinter, tout le monde connaît le nom de tout le monde grâce au nom qu’on voit affiché un peu partout. Le but de fanex est de casser ce système pour ne plus afficher ce que l’on voit de manière HRP mais ce que l’on sait de manière RP.
Les principes de bases sont très simple :
- C’est le joueur qui définit le nom de ses interlocuteurs et c’est ce nom qui s’affichera partout sur ses UIs.
- Si un joueur se déguise pour dissimuler son identité, le nom affiché ne sera plus le nom connu.
Comment ça marche ?
- À la création du personnage, je joueur va indiquer les vrais noms et prénoms de son PJ. Ceux-ci ne seront plus tard divulgués qu’au DMs et au joueur lui-même.
- Le tag du PJ est modifié en utilisant le format prenom_nom.
- Une ligne et une colonne reprenant le même format comme étiquette sont créées dans une base de données sql.
- Les joueurs noteront ensuite les noms qu’ils connaissent de chacun et cela remplira les champs de la table.
La vraie difficulté de cette expérience n’est pas tant de créer et remplir cette table, ni même d’y récupérer les données mais de l’appliquer à l’ensemble des UIs qui sont toutes conçues pour afficher le vrai nom technique des personnages.
C’est cette expérience que je vais essayer de partager avec vous le plus régulièrement possible.